Monday, March 22, 2010

TAZKIRAH USTAZ MOHD FADZIL ISMAIL DI MASJID MUAZ AL-JABAR SETIAWANGSA

Yg. Bhg Ust Mohd Fadzil Ismail

sebahagian dari jemaah yg hadir

bersama Exec. Broadcast Primeworks Sdn Bhd
Fauzana Ainud-din Radzuan

TAZKIRAH BERSAMA UST MOHD FADZIL ISMAIL
DI MASJID MUAZ AL-JABBAR SETIAWANGSA
"PESANAN RASULULLAH KPD WANITA.."


Penceramah bebas Ust Mohd fadzil Ismail dalam tazkirah beliau kepada jemaah yang hadir semasa rakaman Al-Hidayah TV3 baru-baru ini menekan bahawa pesanan Rasulullah untuk kaum wanita khususnya amatlah penting dalam institusi keluarga melahirkan generasi yang bertaqwa dan beriman.

Taqwa menurut beliau amat penting dan memerlukan kesabaran dalam menempuh cabaran dan dugaaan hidup. Dengan ketaqwaan itu katanya membolehkan seseorang wanita itu sebagai isteri dan ibu menjadi idola pada anak2nya. Beliau menegaskan juga taqwa itu mestilah disertai dengan keimanan yang kukuh dan istiqamah untuk menjadikan ketaqwaan itu secara menyeluruh dan ikhlas terhadap Allah SWT.

Kesinambungan dari sifat taqwa itu kata ust Mohd lagi, dalam pesanan rasulullah SAW, wanita itu perlu bersikap lemah lembut. Perkara yang penting merangkumi sifat tersebut adalah wanita itu hendaklah berlapang dada iaitu sabar, berseri airmukanya, dan redha ia akan segala dugaan keatasnya.

Akhir tazkirahnya Ust Mohd berpesan bahawa apa yang penting kita sentiasa lakukan perkara2 yang boleh menguatkan ketahanan taqwa dan iman melalui MATA iaitu penglihatan, TELINGA iatu pendengaran dan HATI iaitu ketaqwaan.

No comments:

Post a Comment