Tuesday, May 18, 2010

Majlis Hi-Tea Hari Ibu

..pengacara Azreen bersama penyelaras program, Puan Sophia Othman


barisan ajk yang menjayakan program tersebut bergambar beramai2


koleksi busana yang diperagakan..


persembahan dikir barat..


persembahan tarian traditional


Datuk Siti menerima cenderahati disamping Timbalan Pengerusi
Yg Bhg Datin Hjh Patimah Ismail


Yg Bhg Datin Hjh Norlia Tan Sri Amar Hj Marzuki menyampaikan
hadiah cenderahati kepada Yg Bhg Datin Sri Hamidah


Yg Bhg Datin Hjh Norlia ketika menyampaikan ucapan


Yg Bhg Datin Sri Hamidah Khamis..




MAJLIS HI-TEA HARI IBU
'IBU..ASPIRASIMU MENJANA UMMAH'
PERKIM CAW WANITA ULU KELANG
HOTEL DE PALMA AMPANG
16HB MEI, 2010


PERKIM cawangan wanita ulu kelang mengadakan majlis bersempena dengan sambutan hari ibu baru-baru ini bertempat di hotel De Palma, Ampang. Bersama-sama di majlis itu, diraikan juga 100 orang tetamu terdiri daripada ibu2 tunggal, mualaf (cina), saudara2 baru dan ibu dikalangan ahli Perkim yang kurang berkemampuan.
Majlis tersebut dirasmikan oleh Yg Bhg Datin Seri Hamidah Khamis, isteri kepada Menteri Pertahanan Malaysia iaitu Yg Berhormat Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. Turut hadir ialah artis terkenal terdiri daripada Datuk Yusni Hamid, Noraniza Idris dan Datuk Siti Nurhaliza. Yg Berhormat Datuk Seri Dr Ahmad Zahid membuat kejutan kerana di saat akhir turut serta hadir pada hari tersebut.
Koir kumpulan Perkim menyumbangkan dua buah lagu iaitu lagu "wanita Perkim' dan "Islam dan Iman" dan diikuti oleh ucapan alu-aluan daripada Pengerusi Perkim Caw Wanita Ulu Kelang. Beliau menyentuh beberapa perkara tentang peranan kita sebagai ibu yang menjana sumber ilham dan menjadi idola kepada anak2 didalam segala aspek kehidupan. Pesan beliau supaya kesinambungan peranan ini diterapkan didalam kerja2 kebajikan dan amal didalam persatuan. Sekali gus menurut beliau merupakan inspirasi untuk misi dakwah serta intergrasi sosial dalam melunaskan tanggungjawab kepada masyarakat khususnya terhadap golongan yang memerlukan.

Didalam ucapan perasmian Yg BHg Datin Seri Hamidah, beliau berbangga dengan badan NGO seperti Perkim Caw Wanita Ulu Kelang mengambil inisiatif dalam menjalankan aktiviti2 kebajikan disamping tidak lupa tentang elemen2 penting iaitu kebahagiaan, kesihatan dan perasaan kasihsayang untuk memupuk keharmonian dan kesejahteraan sesebuah keluarga, masyarakat dan negara. Beliau berharap aktiviti kebajikan seumpama ini tidak akan ada titik noktah kepada ahli-ahli Perkim cawangan wanita ulu kelang untuk meneruskan kegiatan kebajikan kerana menurut beliau motif dan tujuan melakukan amal ialah bukan sebanyak mana sumbangan yang diberi tetapi keikhlasan yang penting. Beliau dan Yg Berhormat Datuk Seri Dr Ahmad Zahid juga menyampaikan sumbangan peribadi beliau berdua kepada tetamu jemputan istimewa.

Majlis pada hari itu diserikan oleh persembahan dari penyanyi yang tidak asing iaitu Datuk Yusni Hamid yang menyanyi lagu2 medley beliau. Noraniza memberikan persembahan yang bertenaga dengan lagu2 Enjut dan Zapin Beradat serta mengajak para tetamu bersama2 menyanyi dengan beliau. Datuk Siti tampil sederhana dengan persembahan serta berkomunikasi bersama tetamu dimana beliau menjemput hadirin yang membawa anak2 bersama naik ke pentas dengan secara spontan memberi ucapan khas hari ibu kepada ibu masing2. Beliau juga menyanyikan beberapa buah lagu dari album beliau antaranya ialah "biarlah Rahsia". Majlis digamatkan dengan persembahan spontan daripada pengacara majlis pada hari itu iaitu saudara Azreen Mohd Nasir yang mendapat sambutan gemuruh dengan lagu wali band "mencari jodoh'...

Persembahan dari ahli2 Perkim Cawangan Wanita Ulu Kelang tidak kurang hebatnya. Antaranya tarian traditional "canggung', Persembahan dikir barat dan peragaan busana dari koleksi peribadi Pengerusi, Yg Bhg Datin Norlia dan koleksi dari Sutera Kasih Batik kepunyaan butik Yg Bhg Datin Suriaty AhmadKhan.
Diakhir majlis para tetamu membawa pulang hadiah2 cabutan bertuah dan cenderahati istimewa berupa mug berukir logo Perkim kepada setiap yang hadir tanda ingatan ikhlas dari Perkim Cawangan Wanita Ulu Kelang yang merupakan sumbangan inisiatif dari Biro Kebajikan yang diketuai oleh Yg Bhg Datin Rohani Jamaluddin.

No comments:

Post a Comment